صفحه فرود نخستین صفحه ای است که بازدیدکنندگان سایت و یا وبلاگ شما، از طریق آن وارد فضای محتوای شما میشوند.
معمولاً بازدیدکنندگان، پس از مشاهدهی صفحه فرود یکی از سه کار زیر را انجام میدهند:
باید توجه داشته باشید که طراحی سایت آموزشی را بر اساس الگوریتم های استاندارد موتورهای جستجو،شکل داده و بهینه سازی کنید. سئو و بهینه سازی سایت، شما را به عنوان یک منبع آموزشی معتبر و قابل اعتماد به سایرین معرفی می کند. و این امر باعث میشود تعداد افرادی که وارد سایت شما می شوند و محتوای آن را بررسی می کنند بیشتر می شود.
۴- انعطاف پذیری
دسترسی آسان و سریع به محصول
امکان مقایسه و جستجوی محصول
روش ثبتنام کاربران جهت خرید
روش و نوع پرداخت هزینه خرید
مهم نیست شما چه کالایی را برای فروش گذاشته اید. پوشاک یا ابزار آلات و یا حتی وسایل نقلیه. هر چیزی که میفرووشید باید یک توضیح اجمالی و فنی برای آن ذکر کنید. فراموش نکنید که شما با مخاطبان چشم تو چشم نمی شوید. حتی رابطه کلامی هم ندارید. مشتریان فروشگاه های آنلاین، به دنبال نتیجه در کسر ثانیه هستند و خیلی تمایلی به کندکاو ندارند.از طرف دیگر اگه اطلاعات لازم را در مورد محصولی نداشته باشند، خرید نمیکنند. از این رو شما فرصتی برای راضی نگه داشتن مخاطب و تبلیغ ندارید. بهترین راه این است که مشخصات کالای مورد نظر را در کنار عکس محصول بازگو کنید. سعی کنید توضیحات شفاف و واضح باشد
ساخت سایت تا مخاطب به راحتی محصول را بشناسد. حتی می توانید برای تکمیل کار، بخشی برای مقایسه این کالا با سایر محصولات مشابه آن داشته باشید.
۷- قیمت واضح
انتخاب زیر
ساخت سایت مناسب سایت با توجه به نیاز هر کسبوکاری، مستلزم دانش و تجربه کافی است که اگر بدرستی انتخاب نشود در مسیر بازاریابی دیجیتال نیز با مشکلات زیادی مواجه میگردد.
البته یک صفحهی فرود، معمولاً صرفاً روی یک هدف متمرکز نیست؛ بلکه یک هدف اصلی و تعدادی هدف فرعی را به صورت همزمان مد نظر قرار میدهد. بنابراین هر وقت میخواهید صفحههای فرود سایتی را تحلیل کنید، باید بتوانید یک هدف کلیدی و تعدادی هدف فرعی را مشخص کنید.
البته اهداف فرعی را هم میتوان اولویتبندی کرد. کافی است خودتان را جای مخاطب بگذارید و ببینید کدام هدفها، بیشتر او را ترغیب و تحریک میکنند.
ترافیک صفحه فرود
ترافیک لندینگ پیج
نوار جستجو یا بخش جستجو به مخاطبان این امکان را می دهد که اگر محصولی را در بین صفحات پیدا نمی کنند، به راحتی آن را جستجو کرده و زودتر به نیاز خود دسترسی داشته باشند. یادآور می شوم که مشتریان دنیای اینترنت هیچ علاقه ای به صرف وقت و کندوکاو ندارند. همه چیز در کسری از ثانیه باید محیا باشد. این مهمترین نکته در طراحی سایت فروشگاهی است.
۱۵- اطلاعات تماس و سابقه
ویژگی سایت فروشگاهی
یک سایت فروشگاهی موفق باید با سرعت بالا لود شود و به مشتریان توضیحات کافی و مناسبی را در خصوص محصولات ارائه داده و سادهترین حالت استفاده از سایت را با
ساخت سایت بهرهگیری از امکانات مختلفی فراهم نماید.
سایتها در واقع ویترین مجازی بشمار میآیند و در آینده نزدیک اگر تجارت شما در اینترنت نباشد تجارت شما از بین خواهد رفت !
امروزه طراحی سایت به ۲ شیوه کدنویسی با زبانهای برنامهنویسی وب و یا
طراحی وب سایت وردپرسی به کمک سیستمهای مدیریت محتوا انجام میشود.